05 август 2008

The Swine Before Perl

През 2001-ва Шрирам Кришнамурти дава една доста интересна презентация за PLTScheme(моя избор за scheme имплементация) Ето аудиото, ето и pdf на слайдовете, а ето и PPT . Презентацията, макар и в не особено удобен формат, е доста интересна и я препоръчвам на всеки интересуващ се от Scheme и Lisp като цяло. Тук може да изтеглите и статия, която описва в подробности примерът който дава в презентацията.


Сега за интересната част. Ако сте чели вчерашния ми пост знаете че се мъча да науча С, но причината поради която не напредвам особено е че не ми е забавно, чувствам го един вид като задължение. Никой обаче не ме задължава да знам scheme(и С също никой не ме задължава, но сам се задължавам). С е красив и прост. Scheme е по- красив и прост. Python е красив и прост, и единствената причина поради която го харесвам повече от scheme е че е малко по практичен на моменти, има повече библиотеки, повече разработчици и т.н.


С ще бъде овладян, Scheme ще бъде овладян, Python също(след като разбера всички ООП трикчета). Това е факт. Обаче ми трябва план, не мога да се занимавам с четенето на 30 неща едновременно(не че не съм опитвал :D) Пишейки това, сега ще направя план. Имам книга за С, отлична книга, която няма да ми е трудно да свърша до края на лятото, дори с това темпо. Свърших книгата си за python още първия месец след като почнах, а тя беше 2 пъти по голяма, и все още откривам трикчета и готини работи за python, което означава че най вероятно с години ще овладявам С. Септември няма да имам време да се занимавам с С, това ще е времето на python и Django, версия 1.0 на Django ще е излязла и ще уча как да я използвам ефективно. Scheme остава като че ли на заден план тук. Не съвсем, Все още имам доста лекции за гледане и няколко scheme книги които да чета(вкл и няколко написани от г-н Кришнамурти).

За жалост 12-ти клас ще е гадно време, защото ще трябва да се занимавам с математика и физика. Предметите са ми интересни, но ученето им в даскало е труден и скучен процес, ще трябва да измисля и нещо за справяне и с тази ситуация. Като му дойде времето ще ум мисля. Може би ако имам късмет до края на годината ще имам нещо като полезна програма(без значение на кой от езиците които уча в момента,въпреки че python е най вероятния кандидат) :D

ps Очаквайте ъпдейт на комикса ми довечера, все още обмислям идеи, мисля да вкарам и малко екшън :D

Няма коментари: