02 август 2008

Днес беше доста непродуктивен ден

Не знам защо така, но наистина днес свърших толкова малко. Вероятно това е следствие от факта че спя толкова малко, днес ме можах да се концентрирам върху нито една от задачите си, които си бях подготвил за днес. Комбинацията от Hacker News и различните reddit-и които посещавам редовно не помагат особено. Открих точния проблем. Това не е особено сложна наука. Комбинацията от умората ми, заедно с нещата които ми отвличан вниманието в нета се самозахранват, прекалено съм изморен за да правя нещо по сериозно, за това ще си сърфирам, прекалено много сърфирах снощи до късно, и за това съм изморен. Усещате ли нещо? Това се случва на много хора, аз го наричам кръговратът на скуката. Един вид си затворен за да сортираш информация, само 10% от която може би е полезна, и след това да си прекалено изморен за друго. Трябва ми план, и мисля че имам точното решение. Това е малък хак, хитро е, и просто за изпълнение. Тъй като на някой хора им е трудно да се самопринудят да правят каквото и да е, може да им се стори проблемно. И за мен е проблем, апатията ми ме е хванала последните 2-3 дни здраво, въпреки че и преди това бях в това състояние, вече усещам негативния ефект от монотонността и умората. За тоав без повече приказки ето какъв е плана:

1. Изключи си шибаната аларма!! лягам си в 4:00 и алармата ми ме буди след 6 часа. За нормалните хора това е нормално, но при тежкия умствен труд на който се подлагам(сортирането на почти ненужна информация от нета) това е недостатъчно, 2 часа допълнителен сън ще свърши работа, хората с различни биологични часовници имат различни нужди, но обикновено номерът е да уцелиш правилната фаза на съня в която ад се събудиш, и да не преминеш през прекалено много цикли*


2. Размърдай си задника. Тялото ми атрофира. По принцип съм много жилав и спортувам редовно, но напоследък ме е хванала жегата и не мога да се накарам да изляза, това също е друг вид акомулиращ се цикъл, когато излизаш и бягаш по 1 час на ден се чувстваш страхотно, но когато спреш дори за 3 дни, вече не ти се бяга, това води до труден рестарт на процеса.

3.Принтерът ми не е там за да събира прах. Мразя да чета от монитора си, но повечето ми материали са в нета. Предполагам че е добра идея да си ги принтирам за лесно четене, това води до някой добри резултати:


а)очите ми се изморяват по малко, въпреки че имам скъп монитор, все пак изморява.


б)мога да се отдалеча от firefox-а, това е о може би най- големия плюс, firefox води до пристрастяване, по скоро интернетът го прави, споменатите горни сайтове са любими места за търсене на интересни блогове за четене. Ако си принтирам материалите, ще мога да чета в тоалетната, може да звучи маниашки, но там е тиха, и хладно, за разлика от моята източна стая с 400 ватова печка в единия ъгъл. Също така е място с почти никакви неща които да ми отвличат вниманието. седиш седнал на тясно, с почти нищо друго за правене, перфектното място за медитация, правилна температура и ниво на шумът.


4. Няма 4, по дяволите не мога дори да се хвана един блог пост да напиша като хората...

Няма коментари: