12 август 2008

Руски хакери атакуват Грузинския интернет

Ако сте откъснати от света, и а-социални, вероятно не знаете че Русия е атакувала Грузия. Очевидно освен със сушки Братушките атакуват Джорджия..ъъ..Грузия и със хакери.

http://arstechnica.com/news.ars/post/20080811-georgian-government-websites-attacked-by-russian-hackers.html

Това е история мои братя, руснаците използват информационна война срещу друга страна, блокират потокът от информация, докато координират военни действия. Това е изкуство, и не е правено преди. С нетърпение чакам интернетът в Грузия да се възстанови, за да получим повече информация за случилото се. За тези които не знаят, аз съм авиационен маниак, и на всякъде където руски самолети участват в бой, разчитам на интернетът да ме информира с подробности, относно типък, и тактиките на самолетите, както и ефективността на действията, за жалост руснаците и тяхната параноя и склонност към секретност пречат на това, и трябва да чакаме години за някакви точни сведения. Всеки който се интересува малко от модерна история, и от история като цяло(като мен например) знае че днешно време е невъзможно воденето на война, без пасивна съпротива, в следствие на информацията, която циркулира. Някой да е виждал обезобразени тела по телевизията от Ирак? Имаме кадри от Виетнам на истински сражения и истински убийства, и на истински трупове. Защо от тогава на сам няма такива картини? Най лошото което съм виждал е няколко човека застреляни от хеликоптер, изображението беше черно бяло, и това бяха само сиуети от IR камерата. Информацията е опасно оръжие, и Американците се поучават от грешката си във Виетнам, като ограничават притока на информация, очевидно хората не са склонни да подкрепят военни действия, ако по телевизията дават осакатени деца и дупки, където до скоро е имало села. Руснаците очевидно също разбират това, но за разлика от американците, те не се страхуват от собствения си народ. Причината да се опитват да спрат притока на информация разбира се е западът. НАТО е проблем с който руснаците се опитват да се справят деликатно. Не знам какъв ще е изходът от тази ситуация, аз не съм политолог, и не ми пука особено за шибаното международно положение. Интересувам се от технологията, интересни са ми тактиките, оръжията и методите. Начинът по който се водят тези действия за момента е мистериозен, когато пушекът утихне, ще имам своята информация, искам да знам кое, как, къде, кога. Историкът в мен, инженерът в мен, и просто човекът в мен жадуват за информация. Тъй като знам че няколко руснака са влизали в този блог, вероятно по погрешка, както и един индиец, не бих се учудил ако бъда нападнат от хакери. Всеки бит бомба, всеки компютър летяща крепост срещу враговете на народа :D

Няма коментари: