02 септември 2008

Любими песни от лятото

Лятото е към края си, и реших да си направи кратък списък с песните които слушах това лято. Last.fm е удобен инструмент, но информацията от сайта е сортирана, така че да има тематичон летни песни в нея, както и няколко песни, които не съм слушал много лятото, но определно ми харесват. http://www.last.fm/user/Pavelludia/charts?rangetype=3month&subtype=tracks тук може да видите песните които съм слушал през последните 3 месеца, това е пълен списък, от тях сега ще отделя по летните :D

1. Sublime – Burritos слушана 34 пъти за последните 3 месеца, това не включва мп3-ката ми разбира се :D Доста готина песен, на една мнооого яка банда! Сублайм общо взето бяха лятната ми банда, това лято бяха с мен всеки ден, докато закусвах, докато четях, докато спортувах, докато спах дори(когато спа през деня, ако съм изморен, си оставям музиката да свири). Любима банда, въпреки че и слушам от сравнително скоро.

2. Sublime – Pawn Shop 25 пъти слушана песен, отново сублайм

3. Q-check – Смокиня. Невероятна банда на име Кю-чек(точно така се казва бандата, и не е случайно) Енергичен пънк, смесен със ска и реге, и малко диско и поп- фолк за вкус(извратено :D) готина банда, с готини песни, мисля че трябва да ги има из нета безплатно някъде, намерете си ги, не съм чувал подобна банда никога!

4. Joey Ramone – What a Wonderful World От скоро слушам и The Ramones, първата пънк банда, доста готина песен, кавър разбира се, изпълнена от Джоуи Рамоун, вокалиста на The Ramones. I see skies of blue, and clouds of white...

5. Jimi Hendrix – Purple Haze О Джими, трябва ли да споменавам повече?

6. Уйкеда – Да Живее Революцията. Уйкеда разбира се, и тази невероятна готина песен, освен лятно, тропическо и революционно звучене, тази песен има и разбира се известна романтичност, особено за нас, хората вдъхновени от различни исторически революций, макар и понякога да ни е нужна известна мъдрост за да преценим последствията от тези революций, пак е по добре да ги има, динамичноста е важно нещо, застоялата вода освен жабуняк, друг живот няма!

7. Q-check – Махмурлук блус. Отново Кю-чек, тази песен наистина е кючек, защото след известна пънк/ска/регге част в началото, започва пънк/ска/регге кючека със елементи откраднати от великия АМЕТ!!! Да чуеш Гъци Гъци съпроводено от брутални китари и мощни барабани е наистина освежаващо, и трябва да знаем че ние, хората обичащи музиката, не трябва да мразим чалгата, а трябва да и се смеем, друго не заслужава, трябва да се смеем и да се наслаждаваме на живота, без омраза към чалгата, само с подигравки :D

8. Обратен Ефект – Колю Пияндето. Някой спомня ли си тая банда? Разбира се че ги помните, лятото е перфектното време да си ги спомните, да живее ска/регге/пънка!!!

9. Mark Foggo's Skasters – What a lovely day for a hanging Тази много готина ска банда трябва да е на списъкът на всеки ска-маниак, защото марк фогго и неговите скейтъри разбиват, макар и тази песен да не е най-емблематичната им(по любима ми е тази за хашиша) пак е невероятно готина!

10. Обратен Ефект – Плис-ПЛИС Морски Бриз. Отново Обратен ефект, и този път със друга тяхна невероятна лятна песен.

11. Q-check – Шопска салата. Може да сте чували тази песен, пее се нещо от сорта на "Обичам шопската салата, мастика ледена да пия..." На татъка не знам текста, това е някъква чалга пак, но разбира се в ска-регге вариант звучи супер невероятно мега унищожително ЯКО!

12. The Paley Brothers/Ramones – Come On Let's Go Тази песен е вероятно по стара от вас, Тази версия е записана през 79-та година от тандема The Paley Brothers/Ramones, Рамоунс свирят инструментала, а другите там са по вокалите. Оригинала е написан и изпълнен от Ричи Валенс(Ричард Валенсуела) Може да сте го чували, през 50-те записва La Bamba, Donna и тази песен Come on let's Go, този кавър на The Ramones е приличен, и ме кефи доста, рокен рол форевър!!

13. Bob Marley – Redemption Song как може да минем без Боб марли? Очуден съм че съм слушал толкова малко боб марли лятото, повече го слушам на mp3-та и за това вероятно го няма никакъв във класацията ми.

14. Crowfish – Apart. Момчетата от варна са доста готини, макар и да не слушам точно този стил много, и макар и да не слушам точно тази банда много, все пак ги смятам за яки.

15. Уйкеда – А ми да не би да съм се пак объркал Отново уйкеда, и отново невероятна песен, в тази се пее за изгревите, през седмицата в която се будех в 5 сутринта, защото не можех да спа през ноща(незнам защо, но една седмица просто не можех да спя) досат често посрещах изгревите с тази песен.

16. Уйкеда – Уйски с фъстъци Отново уйкеда, уйски с фъстъци, супер песен, и на мен ми е кофти че пия сам понякога :D

17. Plastic Bo. – Шахта. След бутилка и половина, люта гроздова ракия, кющата си да намеря, тръгнах смело на бургия, тротоара ляв не давах, и десния си беше мой, след паважната екзема, сякъш бях участник в бой, лошо е да пиеш нещо, с градус близък до бензин, после я прегърнах страстно и целия останах син" СУпер банда от Асенов град, дори имам последния им албум на оригинално СД, заслужава си парите!

18. Jimi Hendrix – All Along the Watchtower Отново Джими, Никой не може да го надмине, никога!

19. Sublime – Smoke Two Joints Песен, която доста често се присвоява на Боб Марли, не, той няма такава песен, оригиналната песен е от The Toyes, и е написана през 83-та, кавърът на Sublime има едно изпълнение на живо, при което гласът на Брадли Ноуел(вокала на Sublime) малко напомня този на Боб Марли, но не е негова песен. Може да ми вярвате, ако не на мен, то на уйкипедия http://en.wikipedia.org/wiki/Smoke_Two_Joints

20. Plastic Bo. – Старата пловдивска Свършвам отново с Plastic Bo. тази песен, за разлика от повечето гореспоменати, я притежавам легално, чрез СД, купено, с пари, да! Голям кеф е да слушаш тази песен във Flac, вместо във гадния mp3 формат!!


И така, ако погледнете профиал ми в last.fm и линкът от горе, ще видите че това лято съм слушал доста по тежки неща, които не бихте си пуснали на плажа докато лежите и пиете мастика. И все пак не ми пука! Обичам всякъква музика, видяхте, дори и чалга до някъква извратена и ограничена степен :D Да живее Хардкора, пънка, регето, ска-то, хип-хоп-а, джаз-а, рокенрол-а, блус-а, метъла(щях да го забравя) и всеки друг откачен стил който слушах това лято!

Няма коментари: