20 октомври 2008

Преосмисляне на блогинг стратегията ми.

Извинение

Радвам се че въпреки факта, че напоследък блогвам супер малко(6 дена ме нямаше), все още има хора които ми посещават блога всеки ден, преглеждайки го за нови статии, или хора, намерили го в гугъл(търсещи специфична информация). Благодаря на редовните посетители, и още веднъж се извинявам за редките постове. Не знам дали ще зачестят, но не пречи да опитам да анализирам причините за ниската ми продуктивност, и да ги отстраня. Мисля че го дължа на читателите(колкото и малко да са редовните).

Време

Тук споменах че ще блогвам по рядко, причината е че даскалото почна и имах по малко свободно време. Ето една неефективност. Не организирам свободното си време достатъчно добре. За съжаление няма много какво мога да направя тук. Денят ми е разцепен на сутрин и вечер, следобедът ми е в даскало(90% от което е загуба на време и ресурси). Наистина е неприятно това че всеки ден трябва да прекарвам 7 часа затворен някъде, без да има особена полза от това(имам 2 часа математика и 1 физика на седмица, всичко друго е шум). Хмм, дойде ми добра идея, да направя скриптче което да брои дните до абитуриентската.


Мотивация


Колкото и малко свободно време да имам, ако не го прахосвам с тъпи неща(като 6 часов knights of honor маратон, или рисуване на грозни комикси, или гледане на самурайски филми от 50-те) обикновено или се уча да програмирам(като програмирам) или пиша туториъла, за да се учат други да програмират, или уча математика(за шибаната матура) или правя нещо друго, което бих сметнал за продуктивност. Не мисля че е толкова интересно да блогвам само за шибания ми туториъл, малко се изтърква. За матурата също не е интересно блогването(все още ми е гадно че ще трябва да правя матура по български). А и не пиша толкова много код, че да блогвам за него(може би трябва да правя точно това).


Идеи

Разбира се, всичко опира до идеите. Отне ми 6 дни да измисля това, а дори този пост е изсмукан из пръстите ми. Не че нямам за какво да пиша, просто идеите ми се струват ТЪПИ. Днес в един блог прочетох едно интересно решение на този проблем.(това звучи като реплика от виц, "днес в един блог прочетох, защо понито не може да се разкрещи на орела, защото е малък кон" извинете за това) Просто записвам голямо количество идеи и след това започвам да ги пиша една по една, и ако са добри, ги поствам, така мога да имам по равномерен режим на постване, вместо да поствам 3 статии в първите 3 дена на седмицата и след това да мълча 6 дена, мога да ги разпределя по 1 на 2 дни, и така ще трафика ми няма да е на такива пикове и долове, както е сега. Това е защото сега просто си отварям writer-a(Open Office, да няма объркване) и пиша нещо, ако е сравнително добро го трия и пиша на ново и ако е достатъчно добро, го поствам.(този пост няма да бъде пренаписан, само прередактиран на места) Сега може да пробвам друга стратегия, пиша каквото мога, за да имам запас от статии, така ще е по добре за всички.

Заключение

Освен по добрата организация на времето, повече мотивация, и по добри идеи, както и по редовно постване, този блог се нуждае и от сериозен маркетинг, и не говоря само за svejo.net(90% от посетителите ми от там ползват win+IE(половината от тях с IE6!@!), хора,очевидно без самоуважение, далеч от аудиторията за която пиша). Със повече публика, ще има и повече критика и по голямо качество.

2 коментара:

Longanlon каза...

блогването всъщност изисква доста малко време - колко му е да седнеш и да натракаш петстотин думи за половин час? :)

Павел Пенев каза...

направи сравнение между това и това!